Bushwalk met wild ranger Ed - Reisverslag uit Hazyview, Zuid-Afrika van Simone Befort - WaarBenJij.nu Bushwalk met wild ranger Ed - Reisverslag uit Hazyview, Zuid-Afrika van Simone Befort - WaarBenJij.nu

Bushwalk met wild ranger Ed

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Simone

14 November 2009 | Zuid-Afrika, Hazyview

Gisteravond zouden we vroeg naar bed gaan om vervolgens vanmorgenvroeg naar Krugerpark te rijden maar we raakte aan de praat met Ed. Ed is een blanke zuid-Afrikaan is bioloog, bushpacker, wild ranger en docent aan de universiteit in Wageningen runt samen met zijn vrouw Gekkobushpackers. Hij wist ons over te halen om nog een nachtje te blijven om met hem een bushwalk te maken. Konden een dael met hem sluiten en hadden geen boekingen of schema's. Kwam mooi uit om vandaag ook papieren voor de auto te regen om Swazieland in te mogen. Hadden we helemaal niet bij stilgestaan. Wij naar het vliegveld om dat papier (verklaring om de auto in een ander land te gebruiken) op te halen. In de middag zouden we een internetcafe opzoeken om verslag uit te brengen maar dit was alleen mogelijk in de township en das niet verstandig als blanke hier. Vandaag dat we u een paar dagen verder zijn. Rond half vier gingen we dan eindelijk met Ed op pad de bush in. Deze man wist zoveel te vertellen over elke levende vorm maar ook in de bush heel erg interessant allemaal. Hij liet zien welke panten/bomen te gebruiken bij hoofdpijn, maagzuur tegen gollestol en allemaal aandoeningen.. de bush als apotheek. Deze man zet zich in voor het behoud van de bush erg interessant persoon en belangrijk voor het land. Hij heeft ons zo gek gekregen om een mier te eten uit de bush. Haha voor ons meer een wedstrijd (tussen ons) wie het meeste durft en natuurlijk kon Barry niet met het id leven dat hij niet en zijn vriendin wel gedaan heeft, hij moest dus ook met de billen bloot. Hahah.

Liefs

• 16 November 2009 - 09:15

Rose-Mary:

Haha lekker mieren eten, zou je hier in Nederland niet aan moeten denken :D:D Wat zien en doen jullie ontzettend veel; denk erom op tijd je rust te nemen tussendoor, maar verder: VOORAL genieten (K)
    XXX Rose-Mary.

• 16 November 2009 - 13:11

Jan Wendy En Coosje:

dag kinders

wat een leuke en spannende dingen doen jullie. Dat is ook wat voor je vader maar je moeder krijg je niet mee hoor. Heel leuk om jullie verslagen te lezen. Hier gaat het goed zijn met JOOP naar het strand geweest en vanmorgen heb ik (ja ik)in de regen een uur gelopen in de polder (goed voor de gezondheid haha)
    Nog veen plezier em ik kijk uit naar de foto's en jullie volgende blog

Jan, Mariska, Coosje, JOOP en wendy

• 16 November 2009 - 16:06

Mom:

Wat heerlijk om via de mail al dit leuks weer te kunnen lezen. Weet nu eindelijk dat Barry ook GENIET van de beestenboel ed. Liefs

• 16 November 2009 - 17:23

Katja En Igor:

:-) leuk leuk leuk!!!hoop dat de mieren lekker smaakten haha.. zo te lezen redden jullie het prima daar als jullie pijntjes hebben hihi..
    Ik kijk uit naar jullie volgende verhaal!
    Geniet lekker verder lieverds..
    Dikke kus van ons

• 17 November 2009 - 09:22

Lex En Irene:

Dag vakantiegangers,
    je schrijft leuk Simone; voor mij is het net een film die voor mijn ogen afspeelt! Jullie genieten
    maar wij hierdoor ook! Wij blijven jullie volgen; hele fijne tijd samen!! Kus van ons