Wijnproeven - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van Simone Befort - WaarBenJij.nu Wijnproeven - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van Simone Befort - WaarBenJij.nu

Wijnproeven

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Simone

07 December 2009 | Zuid-Afrika, Stellenbosch

Hallo allemaal,

Na het drukke leven in de grote stad was het tijd geworden om een beetje rust op te zoeken in de welkende wijngebieden die Zuid-Afrika rijk is. Een wat luxere backpacker met zwembad en grote slaapkamer om voor twee nachten te verblijven. De eerste dag gelijk een wijntour geboekt. Ideaal geregeld, een chauffeur die je naar vier verschillende wijnproeverijen brengt in Stellenbosch, Paarl en in het oh zo sfeervolle Franschhoek inclusief gids. Eerst werd er het eea verteld over het maken van de wijnen en daarna kon al snel het proeven beginnen. Met een groepje andere mensen van onze leeftijd die ook 0 verstand van wijnen hadden was een hoop lol natuurlijk, helemaal na een aantal glazen verder. Zitten in het zonnetje met uitkijk over de wijngaarden en een btje van alle wijntjes genieten is leven als god in Frankrijk. Bij de een kon je ook kaasproeven wat erg lekker in combinatie is met sommige rode wijnen bij de ander een prijsvraag. Natuurlijk wisten wij het juiste antwoord te geven (lucky shot) om een flesje wijn te winnen voor thuis. Echter heeft de fles de volgende dag niet meer gehaald, de smaak en sfeer zat er na afloop zo goed in dat we besloten met hem open te breken in het zwembad, zo ook de tweede gewonnen fles van het volgende stel. Op=op en zo besloten om nog maar een fles met z'n alle te bestellen en nog een, en nog een.. tot we in de nacht eindigde met de bartafel in het zwembad.. Errug gezellige avond dus. ;-P Wonder boven wonder had niemand de volgende dag last van een kater of hoofdpijn :-).

Proost!

• 09 December 2009 - 08:57

Jan Wendy Mariska & :

als ik dat zo lees mogen jullie mij de volgende keer ook meenemen. dat andere wat jullie gedaan hebben trekt mij niet zo maar naar een wijproeverij ga ik wel mee hoor dan gan ik rode wijn drinken haha.

leuk verhaal weer

dikke kus vanuit oostzaan

• 09 December 2009 - 11:58

Katja :

Heerlijke wijntjes vooral zonder kater haha!
    Met de tafel in het zwembad :-s haha daar zit vast weer een leuk verhaal achter :-)

x

• 09 December 2009 - 15:41

Rose-Mary:

En hebben jullie die bartafel dan ook eigenhandig weer uit het zwembad getakeld?? :D
    XXX Rose-Mary.