Jeffreys bay - Reisverslag uit Jeffreys Bay, Zuid-Afrika van Simone Befort - WaarBenJij.nu Jeffreys bay - Reisverslag uit Jeffreys Bay, Zuid-Afrika van Simone Befort - WaarBenJij.nu

Jeffreys bay

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Simone

30 November 2009 | Zuid-Afrika, Jeffreys Bay

Eerste dag eerst maar even het stadje wezen verkennen en hier en daar wat geshopt in de surfwinkels (andere vind je hier niet op de supermarkt na). De wind was niet goed genoeg om te proberen surfen dus maar een boddyboardje geprobeerd en een hoop zand en zout geschept. Veel mooie schelpen en koraalplanten op het strand gevonden. 's Avonds met de duitse buurvrouw wat te eten in elkaar geflanst en nog wat nagetafelt met een drankje. Het stadje vonden we niet echt bijzonder. Het verschil tussen rijk en arm is hier erg groot. Links de krottewijken met de zwarte rechts de overdreven grote vila's met boten voor de deur van de blanken met daartussen een stenen muur met prikkels. Naar horen zeggen komt hier nog veel racisme voor wat wij gelukkig niet hebben meegemaakt. Kreeg er wel een btje raar gevoel van in mijn buik.. heel apart om daar tussen te rijden. Maar goed..

Gister avond hebben we nog even een planning gemaakt hoe lang we waar nog willen blijven want de tijd begint nu op te schieten. We hoorde van verschillende mensen dat er een groot straatfeest in Cape town op 4 december zalzijn. Op deze dag zal de loting van het WK 2010 plaatsvinden dus een goeie reden om het gelijk al groots aan te pakken voor Afrika. Dit willen we natuurlijk niet missen en zorgen dat we daar bij zullen zijn. Gelijk de reserveringen in orde gemaakt met alle drukte dus zeker van slaapplaatsen.

• 30 November 2009 - 19:00

Rose-Mary:

Lijkt me best vreemd om dat verschil tussen arm en rijk in levende lijve te zien, getver, dat dit nog steeds echt zo bestaat kunnen wij ons hier niet voorstellen ....
    XXX
    Rose-Mary.