Kerstfeest 2009 met de pinguins - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Simone Befort - WaarBenJij.nu Kerstfeest 2009 met de pinguins - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Simone Befort - WaarBenJij.nu

Kerstfeest 2009 met de pinguins

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Simone

08 December 2009 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Na de georganiseerde wijntour van vorige dag besloten we zomaar een stukje te rijden om te kijken wat we zelf nog meer voor proevenrijen tegen zouden komen. Op elke hoek van de straat is er hier wel een te vinden. Nog eentje proberen dan maar want deze klein kelder gelegen in een kleine vally en begroeit met bloemen en planten zag er zo schattig uit, daar kan je niet zomaar voorbij rijden. Dus romatisch samen en een rondje proeven gedaan.

De volgende ochtend kwam ik er bij toeval achter dat het vertrekpunt op onze vliegtickets niet overeenkwamen met het vluchtschema. Hier stond dat we vanaf Jo'burg terug zouden vliegen in plaats van Cape Town. Gelijk maar even achteraan gegaan en ook de reisorganisatie vond het een vreemd verhaal. Een klein probleempje voor ons dus... Dus wij naar het vliegveld maar (was toch op de route) en geinformeerd. Afriqaya ailines heeft nooit gevlogen op Kaapstad volgens de info bal. Einde van de middag eindelijk een reactie van de reid\sorg. waar we de tickets geboekt hadden met de melding dat Afriquya besloten had toch maar niet op Kaapstad te vliegen. Geluk bij een ongeluk dat ik dit vanmorgen zag en niet op de 12e zelf! We konden onze oren niet geloven! Zitten we dus mooi tussen de pinguins in gebakken! Dus voor ons kerst onder de palmbomen en alle souveniertjes maar verkopen om nog een ticket naar Jo'burg te boeken (sorry familie). Einde van de middag toch maar even voor ontspanning naar boldersbeach gereden om daar tussen de pinguins te wandelen en wat verkoeling in het water te zoeken. Op nog geen halve meter afstand wachellen de beestjes heel droog naast je. Leuk om gewoon even op de rotsen te gaan zitten en te zien hoe de pinguins om je heen elkaar aan het plukken zijn of gewoon zitten te genieten in het zonnetje.'s Avonds zijn we met het Oosterijkse stel van de wijntour uit eten geweest en nog wat gedronken. We hadden in Simon's Town met ze afgesproken en slapen weer in hetzelfde verblijf. Ondanks de stres van de dag toch nog kunnen genieten van een van onze laatste dagen.

Nou, wij gaan zo als de sodemieters naar het vliegveld om een ticket van Capetown naar Jo'burg te boeken. We hopen dat dit nog mogelijk is omdat het hier nu ook vakantie zijn we al gewaarschuw dit zo snel mogelijk te doen. Anders toch maar kerst in Afrika voor ons :-o

• 09 December 2009 - 12:03

Katja :

hahah wat zou dat toch vervelend zijn he dat jullie geen vlucht terug hebben echt heel vervelend...
    Elke vakantie hoop ik dat mij zoiets overkomt :-)
    Gelukkig is het jullie toch nog gelukt! Wanneer komen jullie nou terug??? hier op de site staat 3 dagen maar ik wil natuurlijk de aankomsttijd ook weten he hahah

Let me know!!

Kus

• 09 December 2009 - 15:39

Rose-Mary:

Vervelend die stress op het eind van jullie vakantie, ik hoop dat alles toch in orde is gekomen. Wel leuk dat je zomaar tussen de pinguïns kunt zitten :D Die verwacht je eigenlijk meer aan de noordpool, maar dit zullen wel warmbloedige pinguïns zijn :D:D
    Geniet nog even van de laatste 3 dagen XXXX
    Rose-Mary.

• 10 December 2009 - 09:03

Jan, Mariska & Wendy:

he liefjes,

dat is dan lekker geregeld he. maar ja jullie moeten eventueel langer blijven maar troost je jan en ik zijn meestal eerder terug. zoals bijvoorbeeld met een gipsvlucht uit de tropen haha.

het zal allemaal wel goed komen en geniet deze laatste dagen nog maar ff want strak zitten jullie weer het het regenachtige en stormachtige holland.

Dikke kus van jan, mariska, JOOP en wendy