Door het Krugerpark naar Swaziland - Reisverslag uit Malkerns, Swaziland van Simone Befort - WaarBenJij.nu Door het Krugerpark naar Swaziland - Reisverslag uit Malkerns, Swaziland van Simone Befort - WaarBenJij.nu

Door het Krugerpark naar Swaziland

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Simone

15 November 2009 | Swaziland, Malkerns

Sanibonani lieve mensen,
(Goedemorgen in het Swaties)

Gistere ochtend 5.15 uur weggereden uit Hazyview om door het wereldberoemde Kurgerpark te rijden op eigen gelegenheid. Vroeg zijnde meeste dieren nog actief en dus goed te zien. Wat een belevenis om al het wild in de natuur zijn gang zien te gaan! Hyena's met jonkies en leeuwen op twee meter afstand. Geen big five maar big 4 gespot alleen de luipaard wilde zich niet laten zien. Verder hebben we naast de auto neushoorns, zebra's, wildebeast, bavianen en andere apen, hertachtige (we kunnen geen impala meer zien zoveel) koedoes, wrattenzwijnen (Poemba's zoals Barry ze noemt) nijlpaarden, giraffe en kameleons gehad. Helaas zoals verwacht ook geen wilde honden maar al dat wild dat naast je leeft is een beleving op zich. De leeuwen hadden net een buffel gevangen en lagen uit te buiken, terwijl we daar naar keken moesten we oppassen dat de groep olifanten die overstak niet op of tegen de auto zouden leunen.. snel in z'n achteruit hahah!

Na zo'n zeven uurtjes in het park te zijn geweest zijn we naar Swaziland gereden. Zodra we de grens over waren zagen we het landschap veranderen in bergen, meer vocht en groen maar ook zelfs regen mist en onweer op wegen die niet verlicht zijn, plaatsen nauwelijks worden aangegeven en alle plaatselijk bevolking ook op of naast de weg wandeld. 10 min voor het donker werd aangekomen in ons backpackersverblijf naast Malkerns. Wel een btje enge tocht met die mist, zicht was erg slecht en hebben voorzichtig moeten rijden. We zijn weer in een andere wereld beland lijkt wel. Wel aardige mensen (reizigers) te vinden hier. Veel duitsers (kom je ook overal tegen!) en hier en daar een nederlander. We slapen prezies in zo'n plaggehut als mijn ouders aan het bouwen zijn. Met idd strooi tussen de leem en rieten dak(een huis van poep)hahah, in de achtertuin grazen zebras en lopen hertachtige en struisvogels rond. De bewaking houdt zich warm bij het kampvuur dus voelen ons wel veilig hier. Je komt ook niet zomaar het natuurpark binnen. Blijven hier nog een nachtje hierna en daarna verder trekken richting kust (Kosi bay wellicjht). Ben er niet helemaal stuk van maar dat heeft met het slechte weer te maken.

Liefs vanuit backpackend Swaziland

PS. We hebben geen bereik hier.

• 16 November 2009 - 09:19

Rose-Mary:

Lijkt me wel een apart gezicht, een tegen-een-auto-aan-leunende olifant!!
    XXX

• 17 November 2009 - 12:18

Katja :

Olifanten!!!

• 19 November 2009 - 12:08

Pauline:

hey peepz,

ben echt ontzettend benieuwd naar jullie foto's.

Klinkt allemaal super gaaf.

Dikke kus

Ps.: hebben jullie die dinosaurus nou al gezien?????