Near Banana beach - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Simone Befort - WaarBenJij.nu Near Banana beach - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Simone Befort - WaarBenJij.nu

Near Banana beach

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Simone

22 November 2009 | Zuid-Afrika, Pretoria

Howzit people?!

Vanmorgen vroeg eruit om een surflesje te nemen in Durban. Niet in de zee maar bij een indoor (zwembad-achtig) golfbad. Even de eerste technieken onder de knie proberen te krijgen is nog best lastig en heel wat anders dan het wake boarden in Nederland. Desondank ging het ons allebij aardig af en konden we op het kleine plankje op de golf blijven staan (voor even dan haha). Daarna zijn we 100 km verder langs de kust gereden richting Banana beach. Backpackerlodges in Banana beach waren bijna allemaal vol en in zo'n geval is het handig een mobieltje en de Coast to Coast te hebben om eerste wat rond te bellen. We zijn beland in Mantis & Moon packers even voor Banana beach. Leuk verblijf weer aan zee en net als Banana heeft veel (en grote) bananebomen sommige van wel 9 meter hoog! Ergens tussen die vele bananenbomen een net hutje gevonden tussen de andere backpackers. Relaxte gasten hier (weer een hoop nederlanders) en tot laat (11.00 uur) aan de bar gezeten en van de braai genoten. De dag daarvoor waren we heerlijk uit eten geweest in Warners en alle vruchten van de zee (op de oesters na dan he!) geproeft, err-rug lekker met een Zuis-Afrikaanse zoete rode wijn die het zelfs goed deed bij Barry.

En dan in dit verblijf eindelijk de eerste Ridgeback(s!) gespot al zag ik ze er niet snel voor aan. Moddervet als ze lui hier liggen te zijn maar wel ontzettend lief, met nog twee boerboels en een golden retrever bewaken ze het fort hier 's nachts tegen ongenodigde gasten. Zit hier wel veilig dus! Lang niet zo mooi en lief als onze Joopie natuurlijk ;-). We hebben nog nooit van die dikke honden gezien! Barry kreeg zelfs een btje kriebels voor een twee. Op de boerboel heeft hij zijn oog laten vallen en laat ik dat nou niet vervelend vinden :-))) (google maar even mam, echt wat voor jou!)

Zondag een wandeling gemaakt in een kloof naast een hele lange waterval midden in ee jungel. Zoveel groen en bomen, lianen en apen echt een tropisch woud. Zoveel weer te ondekken aan beesten wat hier rondkruipt, loopt en leeft. Rode miljoenen poten, velgekleurde insecten, reusachtige pissenbedden en vlinders. Barry vandaag als een echte Tarzan voorop van rot naar rots naar de waterval gekluitert om af te koelen en te chillen naast de waterval. Was vandaag een mooie dag met goede temperaturen.

Morgen is het plan ons 240 km dichter naar Capetown te rijden, we hebben er nu overigens al meer dan 3000 km opzitten en nog een hele hoop te gaan.

Nou wij gaan nog even in de jacquzi (hoe schrijf je dat eigenlijk?!) chillen met een lekker wijntje, voor een iedereen die de volgende dag weer moet beginnen, happy monday!

Liefs tussen de bananenbomen door.

Simba

• 22 November 2009 - 20:44

Mom :

Een Boerboel, ja dat is zo'n hond als Joop maar dan zonder rich en met een wel heel erg kort staartje. Dan vind ik Joop veel aantrekkelijker. Liefs en dikke kus

• 22 November 2009 - 21:50

Rose-Mary:

Lekker hoor dat chillen in de jacuzzi (zo dus :D)
    Wat hebben jullie al een rit gemaakt zeg, ruim 3.000 km, en wat zal dat een hoop foto's opleveren :D Ik hoop dat jullie dat nog voor elkaar kunt krijgen VOORDAT jullie terug zijn :D:D
    Heel veel liefs en blijf vooral schrijven :D:D
    Rose-Mary.

• 23 November 2009 - 06:28

Peter K:

hahaha, simba, die foto met dat bamboe rokje van je wil ik wel eens zien Bar!

• 23 November 2009 - 11:21

Opa En Oma:

hoi Barry en Simone
    ben blij dat het zo goed gaat met jullie ik wist niet hoe ik jullie te pakken moest ktijgen maar je moeder heeft mij ff wegwijs gemaakt.
    Nog heel veel plezier
    en heel terug.
    Veel liefs Hen en Rie

• 24 November 2009 - 14:48

Pauline:

ewe

• 24 November 2009 - 14:56

Pauline:

oh, had al een heel bericht gepalaatst, maar die komt niet aan als je geen naam erbij zet... heeeeee.

nog een keer dan.

het klinkt allemaal erg leuk al jullie verhalen, maar toch mis ik jullie ook wel hoor.

maar watzkeburt met de mops zus?????? ik vind die boerboel ook n beetje eng, behalve als ie klein is natuurlijk. heb weer allemaal leuke filmpjes gevonden van mr. joop toen ie nog een klein joopje was.

verder alles goed? jullie eindigen toch niet in Kaapstad? Doen jullie wel voorzigchtich daar!?

nou, dikke kus en tot gauw