Upside-down , still alive!! - Reisverslag uit Tsitsikamma, Zuid-Afrika van Simone Befort - WaarBenJij.nu Upside-down , still alive!! - Reisverslag uit Tsitsikamma, Zuid-Afrika van Simone Befort - WaarBenJij.nu

Upside-down , still alive!!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Simone

30 November 2009 | Zuid-Afrika, Tsitsikamma

Na vier nachten in Jeffreys zijn we vanmorgen weer wat meer naar onderen getrokken en iets meer het binnenland in richting the bush. Na een goede nachtrust en een korte reis moest het er deze vakantie dan echt van komen: the highest bungie jump! Tijdens het ontbijt al de nodige spanning en voorpret beleeft maar nu was het dan echt zo ver, jumpen. Riemen vast en met een groep van 15 mensen onder de brug naar het middelste gedeelte gelopen. Onze benen voelde tijdens deze looptocht al aan als het bungie elastiek zelf. Toch nog even snel "mijn laatste sigartje" gerookt voor de grote daad.

Tarzan zou Tarzan niet zijn als hij niet de eerste van de groep de lijn uit zou uitproberen. Lucky Barry! Daar ging hij: ondersteboven, armen gestrekt zijn krullen gelijk gestijld door de snelheid van 120 km per uur een ravijn van 216 meter diep in! En ik kon mijn schatje lief volgen van dichtbij op het beeldschem met een heel raar gevoel in mijn onderbuik.. pff, nog 13 man te gaan want je raad het al, ongeduldige Simone mocht als laatste.. eerst nog eens 13 keer dat gevoel bij die andere krijgen voordat ik het zelf moest bewijzen. Naja, springen dan maar met Artis de partis aan mijn rits geknoopt en dan ondersteboven de bomen het ravijn van dichterbij bekijken. Helemaal weer strak bovenaan met beide benen op de grond! Pffjuw best leuk. Toch weer heel anders dan the bright swing in Sabie. De val zelf duurt maar 4 of 5 sec maar het is wel een beleving die je eens in je leven geprobeerd moet hebben als je van een avontuurtje houd vonden wij.

Omdat we genoeg energie over hadden (adrealine stroomt nog wel even door) hebben we nog even een bush wandeling gemaakt en schitterende grote bomen, lianen en bloemen ondekt. Wij genieten nog volop van het vakantie-gevoel. Al zoveel gedaan, nog zoveel meer te doen durf het bijna niet te zeggen maar vijf weken is eigenlijk te kort.. ;-P. Vanavond slapen we in een tent van een backpacker in Tsitsikamma, hopelijk is het niet te koud daar! (16 graden 's nachts) Maar ja is dan weer niets met de Nederlandse temperaturen natuurlijk haha ;-P

Liefs van ons

• 30 November 2009 - 20:31

Rose-Mary:

Getver, dat zou ik echt nooit van mijn leven doen / durven. Wat een helden zijn jullie, echt super :D:D En zoveel mooie dingen te zien en te doen; ik kan me voorstellen dat 5 weken te kort is, hoef je je niet voor te schamen!
    XXX Rose-Mary.

• 01 December 2009 - 12:11

Katja :

Whoo!!! wat spannend!! gaaf hoor 5 sec doodeng! krijg al de kriebels als ik er aan denk.. idd tarzan als eerst en jane kijkt het aan.. Knap hoor...
    Artis de partis beleefd wat met jullie!
    Jaa wat hebben jullie toch veel beleefd in die weken maar denk dat dit toch echt wel het hoogte punt was..
    Over 11 dagen zijn jullie weer hier... denk dat jullie daar nog liever niet aan denken..dus doe dat ook nog maar niet en geniet lekker verder zoveel als jullie kunnen.

XXX

• 02 December 2009 - 13:02

Mom:

Hoedspruit op de tv over cheeta's en wilde honden, dat nemen we op en genieten even mee in Afrika. Ben ontzettend blij dat jullie weer met de benen op de grond staan. Veel plezier en liefs voor simba.

• 02 December 2009 - 16:36

Opa En Oma:

hoi Barry en Simone we hebben het weer gelezen het was weer een heel verhaal hoor. Blij dat jullie het samen zo gezellig hebben. Maar ik ben blij als jullie volgende week weer terug zijn hoor. Heel veel liefs en kom alstjeblieft weer gezond en heel terug

dikke kus en heel veel liefs
    Hen en Rie

• 07 December 2009 - 10:54

Henk&rie:

heb jullie mailtje ontvangen ,wij warener heel blij mee,toch wel een beetje jaloers hoorop jullie,maar blij als wij jullie weer heelhuids zien.heel veel liefs henk&rie