Drakenbergen en wilde katten - Reisverslag uit Swellendam, Zuid-Afrika van Simone Befort - WaarBenJij.nu Drakenbergen en wilde katten - Reisverslag uit Swellendam, Zuid-Afrika van Simone Befort - WaarBenJij.nu

Drakenbergen en wilde katten

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Simone

03 December 2009 | Zuid-Afrika, Swellendam

Het is alweer een poosje geleden waneer ik het laaste verslag schreef en we hebben alweer zoveel geweldige dingen meegemaakt. Hier dan maar weer even wat leesvoer voor de peeps.

In Tsitsikamma hebben we weer een van de vele natuurparken bezocht en pittige wandelingen over de rotsen van de kust gemaakt. Zes uur springen, klimmen en klouteren naar weer een nieuwe waterval. Onderweg bushbokkies en marmotten gezien die zich van dichtbij laten bewonderen en fotograveren tussen de bloemenvelden. De planning voor de volgende dag zou bij een volgende backpacker zijn nadat we het Cango Wildlife park zouden bezoeken. Dit bleek gewoon een dierentuin te zijn met wilde dieren. Leuk om er geweest te zijn, nog leuker om de cheeta's te aaien en knuffelen. Hier was ook de mogelikheid om tussen de krokodillen te duiken in een kooi wat ons wel leuk leek. Echter na gezien te hebben hoe zo'n kooi die beestje plagelijk achtervolgt en irriteerd om op te jutten heb ik daar maar vanaf gezien, nee liever niet op die manier voor mij. De fotoshoot met de grote huiskatten daarintegen was wel leuk, de cheeta's spinnen van genot wanneer je ze achter hun oren krabbelt en hun nekjes streelt, zo lief! Zo een wil ik ook wel thuis! ;-P Onze geplande backpacker hebben we niet gehaald omdat we zo'n 160 km (!!) uhum verkeert gereden waren, geen zin meer om terug te keren dus en besloten nog 200 km verder te rijden naar de volgende wat ons de volgende dag ook een aantal uurtje zou schelen. De zon ging al onder en de drakenberg verscheen weer naast ons net als het begin van de reis in Hazyview (zo'n lang gebergte!). Onderweg een aantal keer gestopt om nog wat foto's te maken van de prachtige berglandschappen. Uitgestorven binnenweg met haarspelden en plankgas-wegen.
In de late uurtjes aangekomen bij een backpacker in Swellendam. 's Avonds bij het kampvuur gechild met gasten en gitaarmuziek (dat ga ik echt missen thuis!).

Liefs van ons XXX

• 07 December 2009 - 19:02

Rose-Mary:

Simone, je zult dus zelf op gitaarles moeten! En zo'n lieve cheeta thuis, vindt Joop dat ook wel goed?? :D:D

• 07 December 2009 - 19:33

Jan Wendy Mariska & :

je kan beter joop aaien dan een cheeta enne daar ga ik echt niet op passen hoor of door de polder met zo;n beest lopen.

nog veel plezier en heel vel groeten uit het regenachtige en koude oostzaan

jan, mariska, joop en wendy

• 08 December 2009 - 12:14

Katja :

Ik wil ook cheetas knuffelen!!!!! Kan je niet eentje voor me meenemen??? hihi..

Ik heb trouwens een mooie gitaar dus misschien leren we wat met zo een boekje gitaar spelen voor dummies... en een vuurtje erbij moet ons zeker lukken haha

xxx