Wake up sunshine - Reisverslag uit Jeffreys Bay, Zuid-Afrika van Simone Befort - WaarBenJij.nu Wake up sunshine - Reisverslag uit Jeffreys Bay, Zuid-Afrika van Simone Befort - WaarBenJij.nu

Wake up sunshine

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Simone

29 November 2009 | Zuid-Afrika, Jeffreys Bay

Lieve lezers,

Na een ontbijtje op bed zijn we vroeg naar de zee gaan kijken of de golfen vandaag wel goed genoeg zouden zijn amateur surfers. Hoe mooi is het als je 's ochtends vroeg een hele groep dolfijnen voorbij ziet zwemmen terwijl de zon net opkomt; heel gaaf! Wederom waren de golven te ruig om te stuntelen op het plankje dus zijn we in de auto gestapt om te gaan sandboarden. Ergens aan het einde van Jeffreys de zandheuvels opgeklommen om dit keer weer iets anders dan sneeuw of zee te berijden: zand! Het boardje dat er bijna hetzelfde uitziet als een snowboard moet om de twee a drie keer gewaxt worden om snel over het zand te glijden. Best leuk om een keer gedaan te hebben helemaal voor een snowboarder als Barry, vallen en opstaan voor mij. Af en toe het reedsleetje tussendoor gebruiken om volgas van de heuvel af te glijden is ook best lachen. Na een uur begon de wind goed hard op te zetten en werden we (waar we al voor gewaarschuwd waren) echt gezandstaaild. Pff! Zand in mijn ogen, zand tussen mijn tanden, zand in mijn oren, zand in mijn broek, zand in mijn... naja er was zand overal! Als twee echte zandmonsters maar even een lunch onderaan de heuvel gegeten en terug naar ons verblijf om samen aan het eten te beginnen. 's Ochtends hadden we mosselen verzameld uit de zee om ze vanavond te koken en op te bakken. Niet echt heel erg lekker maar het hele proces van plukken tot bereiden en met een wijntje op te eten heeft toch wel wat ;-).

Nog steeds vanuit Jeffreys bay,

toedelee!

• 30 November 2009 - 19:20

Rose-Mary:

Jammie mosselen :P Wat maken jullie allemaal leuke dingen mee, alleen dat zand in je ... lijkt me minder :D Maar wel weer een hele ervaring rijker dus. Een vakantie om nooit te vergeten :P
    Rose-Mary.